Connect with us

Ice Cube

Until We Rich – Ice Cube

[Krayzie Bone]
Nigga the mission’s to get what you don’t got
The struggle it don’t stop, until we drop

[Ice Cube]
Krayzie Bone and Ice Cube..
The best thing in life in life is life (uh-huh, uh-huh)
Get your mind right, and get your grind right (we gotta keep goin)
[Krazyie] Hey young thugs (we gotta keep goin)
Get your mind right, and get your grind right
[Krazyie] Hey young thugs..
Get your mind right, and get your grind right

[Ice Cube]
Look into my eyes if you wanna know me
Before you hypnotized, homey what do you see
A figure that’s just a little bigger than dealers
A hustler countin figures ain’t pulled no triggers
Can you dig us, we be the ultimate lick
We’s the hitters, that make the ultimate hits
Kinda floss-ey, kinda boss-ey
It’s gotta be done my way, do what the {fuck} I say
Top of the pyramid, homey what I tell you
If you leave this Westside umbrella you hit the cellar
Bring me my slippers, black robe, and my globe
and I could rule the world with my eyes closed
(with my eyes closed..)

[Chorus: Krayzie Bone]

See the mission’s to get what we don’t got
until we filthy rich and on top —
— you betta go get it, it’s yours
Nigga the mission’s to get what you don’t got
The struggle it don’t stop until we drop
[Cube]
Krazyie Bone and Ice Cube
See the mission’s to get what we don’t got
until we filthy rich and on top —
— you betta go get it, it’s yours
Nigga the mission’s to get what you don’t got
The struggle it don’t stop until we drop

READ  Chrome & Paint (Feat. WC) - Ice Cube

[Ice Cube]
To all the little homies that’s watchin TV
I see you tryin to be a O.G. like me
Chasin dreams, pullin mo’ schemes for wealth
But the best thing in life is health, be yourself playa
Television it’ll keep yo’ ass wishin forever
You’ll never get you life together
Don’t talk about death, I got too much life to live
Too many orders to give — what it is, showbiz
Taught you what a trick and a hoe is (WHAT?)
Showed you what a Six-ty Fo’ is (WHAT?)
Lord knows, “In God We Trust”
and everybody in the world wanna be like us (everybody)

[Chorus]

[Ice Cube]
To the kids of the world that’s waitin for wealth
Waitin for health, you better do for self
Homey that’s yo’ last cup
Forget about the fast buck; boy, get you ass up
People use yo’ brain to gain
Do something that ain’t never been done; and we can spend hun’s
Wipe our ass with twenties, light our joints with ones
Throw away the guns, have nuttin but fun
And homey we could do that {shit}!
Police have a fit, when yo’ paper’s legit
We gotta get off the phone, we gotta teach our own
Send your baby to school and she’ll come back grown
We got to talk to our grandma’s
And she’ll help us throught them dark halls, and them pitfalls
Everybody know we got the world to gain
We got to stop the pain, lord stop the rain

[Chorus]

[Ice Cube]
Keep goin, little homey why you slowin?
Keep rollin, little homey why you slowin?
Keep rollin, little homey why you slowin?
Keep rollin, rollin, rollin, rollin

READ  I Rep That West - Ice Cube

[Krayzie Bone]
Hey young thugs, the world is yours..
Hey young thugs, the world is yours..
Hey young thugs, the world is yours..
Yeah young thug, the world is yours..
Hey young thugs, the world is yours..
Hey young thugs, the world is yours..
Hey young thugs, the world is yours..
(get your mind right, and get your grind right)
Yeah young thug, the world is yours..
Hey young thugs, the world is yours.. (Ice Cube..)
Hey young thugs, the world is yours..
(the best thing in life is life)
Hey young thugs, the world is yours..
(I got to say it twice)
Yeah young thug, the world is yours..
(the best thing in life is life)
Hey young thugs, the world is yours..
(get your mind right, and get your grind right)
Hey young thugs, the world is yours..
Hey young thugs, the world is yours..
Yeah young thug, the world is yours..

Continue Reading

Ice Cube

Jackin’ for Beats – Ice Cube

[Intro:]

Wait a minute, hold on, get your ass up
Whassup nigga?
Get over there… shit
Ya lil punk ass nigga
C’mere, c’mere, c’mere boy
God damnit you stop that shit now
Take him to jail and get him the hell from in front of this house
Now wait a minute, wait a minute, hey man
Whassup?
Wait a minute?
There are police, go!

[Verse One:]

Give me that beat fool, it’s a full time jack move
Chilly Chill, yo homie mack the track move
And I’ll jack any Tom, Dick and Hank
That’s the name of the SUCKERS I done ganked
I get away from a copper
Drop a dime, I’ll break you off somethin proper
With the L-E-N-C-H-M-O-B
T-Bone and that’s J.D.
And here’s how we’ll greet ya
Stop fool, come off that beat ya
feel dumb cause you’re caught in the dark
(ya lil nuttin ass mark)
Raise up, cause you cant’ have it back
You said – “I ain’t never got gaffled like that”
Off the end of the gat you choke
Short Dog’s in the house – “Whattup loc?”
Nuttin but a come up
Gimme that bass, and don’t try to run up
Cause you’ll get banked somethin sweet
Ice Cube and the Lench Mob, is jackin for beats

[Verse Two:]

Huh, and even if you’re down with my crew
(Yo Chuck man, i dodn’t understand this man
You got to slow down)
I jack them too
And then we’ll freak it
Kick that bass, and look what we did
Fade the grade, played, and made a few mil
and I keep stealin
Ice Cube’ll make it funky
But right about now – *let’s get up in the hump*
But I don’t party and shake my butt
I leave that to the brothers with the funny haircurs
And it’ll drive you nuts
Steal your beat, and give it that gangsta touch
Like jackin at night
Say hi to the three fifty-seven I’m packin
And it sounds so sweet
Ice Cube and the Lench Mob, is jackin for beats

READ  Drop Girl (Feat. Redfoo & 2 Chainz) - Ice Cube

[Verse Three:]

Ice Cube, will take a funky beat and reshape it
Locate a dope break, and then I break it
And give it that gangsta lean
Dead in your face as I turn up the bass
I make punk suckers run and duck because
I don’t try to hide cause you know that I love to
jack a fool for his beat and then I’m Audi
So when I come to your town don’t crowd me
Cause I know, you’re gonna wanna kick it with me
But I know, none of y’all can get with me
So you think you’re protected
Well you are til you put a funky beat on a record
Then I have to show and prove and use your groove
Cause suckers can’t fade the Cube
And if I jack you and you keep comin
I’ll have you marks a 100 Miles and Running!

(stop stop stop stop stop!
sa-prize, niggaz)

Continue Reading

Ice Cube

Good Cop Bad Cop – Ice Cube

[Intro]
Break em off some
Yeah

[Verse 1]
Good cop, good cop fuckin’ wit that bad cop
What’cha doing boy? Turn in that blood clot
Buck shots they fly through drug spot
Robots can give a damn who the fuck shot
Clean cop, clean cop fuckin wit that dirty cop
Don’t act like yo ass never heard of that
Clean cop, clean cop fuckin wit that mean cop
Still trying act pride peacock
You know that mean cop might need detox
Mothafucka tried to blow me out me Rebox
But I swing like Jack and Bean stalk
Chop’em down when these bitches try to lock’em down
Hit the ground hit the turf
Warp the earth
Cube a kidnap your mind, Patty Herst
Bust a verse that a make yo ass hit reverse
Kill the curse that was placed on the universe
West Coast War Lord blacker then the Black Knight
Fuck a black & white when they ain’t actin’ right
Good cop, good cop filling out your report
Bad cop asking you to distort
Bad cop asking you to lie in court
Send another young brother up north
Send another young Sista off course
While them mothafuckas chill on the golf course

[Chorus]
Black police showin’ out for the white cop
White police showin’ out for the black cop
Black police showin’ out for the white cop
White police showin’ out for the black cop

[Verse 2]
Lazy cop fuckin wit that crazy Cop
Always bragging – bout the new case he got
Do or die cop with the suicide cop
Tell the truth cop wit that – “you a lie, cop!”
Are you fuckin high cop? Don’t even try cop
Ain’t no mothafucka drugs up in my spot
All you find in my closet is the high top
And my mothafuckin tickets to the skybox
Hold up nigga, I’m a rider
You a roller yep thee controller
Make me mad that’s when I get swole up
The Incredible Hulk is bipolar
Come out the cuffs knock off the rust
Throw my hands up you still wanna bust
The Trojan horse is full of excessive force
When they try to get aggressive nigga off the porch

READ  Sic Them Youngins on 'Em - Ice Cube

[Hook]
Black police showin’ out for the white cop
White police showin’ out for the black cop
Black police showin’ out for the white cop
White police showin’ out for the black cop

[Verse 3]
Good cop, good cop, where is your dignity?
Where’s your empathy?
Where is your sympathy?
Bad cop, where’s your humanity?
Good cop, is that just a fantasy?
Hell on that nigga, snitch on that bitch
Truth be told, mothafuck the blue code
Fuck the po-po actin’ like Deebo
Already know Craig let the brick go
Black Lives Matter is not chit chatter
Cause all they wanna do, is scatter brain matter
A mind is a terrible thing to waste
A nine is terrible in your face
The mase has a terrible fuckin’ taste
The pen is a terrible fuckin’ place
The kings all hate the fuckin’ ace
The judge sabotaged my fuckin’ case
Racist motherfucker

[Outro]
Black police showin’ out for the white cop
White police showin’ out for the black cop

Continue Reading

Ice Cube

Bop Gun – Ice Cube

At these up late times, hardcore funkateers before the bop gun.
We unleash you a positive light. The bop gun can do you no harm.
It frees yo mind, so yo kind can follow. (Yeahhh.)

So wide you can’t get around it
So low you can’t get under it
So high you can’t get over it
IIIIIIII, can’t get over it
Ah yaaaaaa, di-dit-dit-dit-dit
Ah yaaaaaa, di-dit-dit-dit-dit
Ah yaaaaaa, di-dit-dit-dit-dit
Ah yaaaaaa, di-dit-dit-dit-dit
Well all right!
Ah yaaaaaa, di-dit-dit-dit-dit
Attention all radio station jocks …
Ah yaaaaaa, di-dit-dit-dit-dit
haw haw, got to be groovin’ jammin’ on yo box.
Ah yaaaaaa, di-dit-dit-dit-dit
The Mothership Connection is upon you again.
Ah yaaaaaa, di-dit-dit-dit-dit
Yeah, workin’ up a sweat, is it wet yet?
Ready or not, here we come
Getting down for the one which we believe in

[Verse 1: Ice Cube]
1993, much more ba-e-ya-e-younce
Ice Cube comin’ with the half ounce
Not Just Knee Deep, jeep fulla smog
A, To, mic, Dog
Like ya behind, heard it through the grapevine
How much longer will you be mine?
And I’ma tell ya, I don’t like drama
So do I have to put my handcuffs on your mama
‘Cause Bertha Butt did her fuckin’ boogie with her crew
But I’d rather fuck you, boo
And make you say humdrum, tweedee dum
Humdrum don’t succumb when I’m done, buckin’ shit
One nation under a groove gettin down for the fuck of it
Tear the roof of this motherfucker like we did last night, son
And hit you with the bop gun

[George Clinton]
Here’s my chance to dance my way
Out of my constriction
Gonna be freakin’ up and down
Hang up really late
The groove I only got
We shall all be moved
Ready or not, here we come
Gettin down for the one which we believe in
One nation under a groove
Gettin down just for the funk of it
One nation and we’re on the move
Nothin can stop us now

READ  Dead Homiez - Ice Cube

{Yeah.}
Dance, sucka, dance!

{Yeah, heh heh. And it don’t stop. Sheeeit.}

Givin’ you more of what you’re funkin’ for
Aw, feet don’t fail me now! Ha ha!
Givin’ you more of what you’re funkin’ for
Do you promise the funk {yep}, the whole funk,
Nothin but the funk?
{Hit you with the bop gun, heh,
Buss a cap with my bop gun,
Gotta hit you with the bop gun,
Buss a cap with the bop gun, hit you with the bop gun,
Buss a cap with the bop gun, heh, ’cause I’m the top gun…}
Ready. {yep} Ready. {yep} Ready. {yep, come on}
Ready or not, here we come
Gettin down on the one which we believe in

[Verse 2: Ice Cube]
If you hear any noise, it’s just me and the boys
Playin with our toys
M-1, cuz everybody’s gotta have fun
Under the sun, under the sun
So rough, so tough when I get down
The disco fiend with the monster sound
I wants to get fucked up when I’m chillin’, whoa
The bigger the headache, the bigger the pill-in
You let her funk me ’cause my funk is the best
Comin from the West
Kickin that shit be occupied, dedicated to the preservation motion of hips
Hittin them dips, cd skips but I’m straight
As I bounce, rock, skate, now I’ll toast to that
If it’s rough, make the girls say
“Do that stuff! Aw, do that stuff!”
But ya got to be, you got to be a freak of the week
For the top gun, hit you with the bop gun

One nation under a groove
Gettin down just for the funk of it
One nation and we’re on the move
Nothin can stop us now
{Trick! Yeeah!} Jus hit ’em with the bop gun!
One nation under a groove {heh}
Gettin down just for the funk of it
One nation and we’re on the move
Nothin can stop us now
{Get up with the bop gun…}
One nation under a groove (’bout time we got down, one time)
Gettin down just for {the fuck of it, yeahh}
One nation and we’re on the move
Nothin can stop us now
One nation under a groove (now everybody say)
Gettin down just for the funk of it
One nation and we’re on the move
Nothin can stop us now
Here’s my chance to dance my way
Out of my constriction
Feet don’t fail me now! Ha ha!
{Get ’em with the bop gun…
I’m a’ blast with the bop gun … heh heh …
On yo ass with the with the bop gun …
I’m talkin’ trash with the bop gun … yeah
And it don’t stop
And it won’t stop}
Here’s my chance to dance my wayyy,
Out of my constriction
(Yeahhh, feel the shit now!)
{Oh shit}

READ  Too West Coast (Feat. Maylay & W.C.) - Ice Cube

… hear ya say Party over here fuck you over there!

Lemme hear ya say Party over here fuck you over there!
{Oh yeah}
Lemme hear ya say Party over here fuck you over there!

Lemme hear ya say Party over here fuck you over there!

Lemme hear ya say Party over here fuck you over there!

Lemme hear ya say Party over here fuck you over there!

Givin’ you more of what you’re funkin’ for
Feet don’t fail me now
(That’s right!)
Do you promise the funk
Givin’ you more of what you’re funkin’ for
Ooo, feet don’t fail me now ….
Can I get it on my good foot, good gawd …
‘Bout time I got down one time
(Can I get down one time)

[Ice Cube]
Do not attempt to adjust your radio
There ain’t nothin’ wrong, so hit the bong
Waitin’ on the double dutch bus for a ride
As the buffalo bitch go round the outside
Put a glide in your stride and a dip in your hip
Got Daytons on the mothership
And you can ring my bell if you need me to pass
The dutchie on the left hand side for the sale
Cuz nobody knows where the nose goes when the doors close
Dog chow got the hoes
Lookin’ for the theme from the Black Hole
Now I’ll big bang you with my black pole
Flashlight, red light, we don’t like cops on the bike
Just made bail, tonight
So whatcha gonna do when you get outta jail?
I’m gonna have some fun with the bop gun

READ  I Got My Locs On (Feat. Young Jeezy) - Ice Cube

(Ready or not, here we come
Getting down on the one which we believe in)
One nation under a groove
(Here is my chance to dance my wayyy)
Gettin down just for the funk of it (One Nationnnn)
One nation and we’re on the move
(Get it on my good foot, good gawd)
Nothin can stop us now
(Ha ha ha ha ha haeeee)
One nation under a groove
Gettin down just for the funk of it
One nation and we’re on the move
Nothin can stop us now
(Now I want everybody to put together this time … hit me!)
One nation under a groove
(Can I get it on my good foot)
Gettin down just for the funk of it
(Bout time I got down one time)
One nation and we’re on the move
Nothin can stop us now
(Uh huh, uh huh, one nation)
One nation under a groove
(Can I get it on my good foot)
Gettin down just for the funk of it
(Bout time I got down one time)
One nation and we’re on the move
Nothin can stop us now
One nation under a groove (Ooh yeah)
Gettin down just for the funk of it (Ooh yeah)
One nation and we’re on the move
Nothin can stop us now
(Ha ha ha ha ha haeeee)
One nation under a groove
Gettin down just for the funk of it
(Bout time I got down one time)
One nation and we’re on the move
Nothin can stop us nowwwwww.

Continue Reading